پل غازیان

بندر انزلی به عنوان یکی از بزرگترین بندرگاه های ایران به شمار می رود و در ساحل دریای خزر واقع شده است. این بندر را می توان به سه بخش بر اساس جاذبه های گردشگری دسته بندی کرد که شامل: تاریخی، تفریحی و طبیعی می شود. مهم ترین جاذبه های آن مرداب و ساحل انزلی می باشد که جای خوبی برای لذت بردن از دریا و استراحت است. مرداب انزلی به عنوان زیبا ترین تالاب ها گل های نیلوفر آن را محصور کرده اند و منظره بی نظیری را به وجود می آورد. از دیگر جاذبه های گردشگری انزلی پل های آن می باشد که پل غازیان به عنوان قدیمی ترین پل موجود در این بندر گردشگران زیادی را به سوی خود جذب نموده. در این مطلب برای شما اطلاعاتی را در مورد پل غازیان قرار می دهیم. شما با مراجعه به مجله مستر بلیط می توانید تمامی اطلاعاتی را که لازم دارید مطالعه نمایید.

پل غازیان


پل غازیان بر روی رودخانه بندر انزلی قرار دارد و در مسیر ارتباط بین تهران و رشت واقع شده است. این پل زمانی که ساخته شد در نوع خود بسیار بی نظیر بود و به عنوان یکی از پیشرفته ترین پل های جهان به شمار می رفت به همین علت به عنوان یکی از پل های تاریخی ایرانی آن را می شناسند. پل غازیان دهنه ای 25 متری دارد و اولین پل متحرک در ایران است، قبل از اینکه پل غازیان را احداث نمایند رفت و آمد از غازیان به رشت با قایق انجام می شد. پل مذکور به عرض 10 متر و طول 210 متر مربع ، ارتفاع 85 متر دارای 5 دهانه می باشد که یکی از دهانه های آن به طول 25 متر متحرک است.

پل غازیان می تواند تفریح گاهی چهار فصل باشد، در فصل های گرم درخشش آفتاب بر روی دریا، و آسمان بارانی و ابری آن در فصل پاییز، بارش برف های پی در پی در زمستان و نشاط و سر سبزی فصل بهار در این بندر بسیار دیدنی است.

https://mrbilit.com/mag/ghazian-bridge/

Comments

Popular Posts