بازار تهران

همه ما در طول زندگی مان سفرهای کوتاه یا بلند مدت زیادی رفته ایم هر کدام از ما برای سفرهای مان انگیزه های متفاوتی داریم. سفر معمولا به چند بخش عمده تقسیم می شوند مثل سیاحتی، زیارتی، یا تجاری و کاری. آیا تا به حال به سفری فکر کرده اید که همه این جنبه های متفاوت سفرها را در خود داشته باشد؟ همه ی ما در سفرهای مان بخش جدا نشدنی خرید چه به عنوان سوغاتی و چه برای رفع نیازهای خودمان را داریم. در واقع خرید بخش جذاب و دلنشینی از سفر است. در کشور عزیزمان شهرهای بسیاری هستند که به خاطر بازارهای شان مورد توجه قرار می گیرند، این بازارها گاهی فقط جنبه تجاری داشته و گاهی هم علاوه بر یک بنای تجاری به عنوان یک سازه تاریخی و فرهنگی نیز از آن یاد می شود.

یکی از همین مکان های تجاری، تاریخی و فرهنگی بازار بزرگ تهران است اگر تا به حال به تهران سفر نکرده اید توصیه می کنیم در اولین فرصت برای خرید بلیط هواپیما تهران اقدام کرده و از این مکان جذاب و دوست داشتنی دیدن نمایید. بازارها همیشه در طول ادوار تاریخی مکان هایی پر از وقایع فرهنگی، تاریخی و حتی سیاسی بوده اند مانند اعتصاب بازاریان تهران در مرداد سال 1285 که به صدور فرمان مشروطیت انجامید بازارها در طول تاریخ همیشه جایگاه ویژه ایی داشته اند آن ها به عنوان پر اهمیت ترین پل های ارتباطی در فضای شهری در کشور به شمار می روند در بسیاری از ادوار از بازارها به عنوان مکانی برای انجام فعالیت های سیاسی و یا ابراز اعتراضات اجتماعی استفاده می شده در برخی از بازارها کاروان سراهایی ساخته می شدند تا تجار به راحتی بتوانند به خرید و فروش بپردازند، بدون اینکه دغدغه فکری بابت اقامت گاه خود در طول سفرهای تجاری شان داشته باشند. در ادامه با ما با مجله مستر بلیط همراه باشید تا شما را با یکی از بازارهای تاریخی و بزرگ تهران آشنا کنیم.

درباره بازار تهران

درباره

یکی از مشهورترین بناهای شهر تهران، بازار تهران واقع در خیابان پانزده خرداد است. این محله از قدیمی ترین محله های تهران به شمار می رود که از بخش های متفاوتی همچون گذرهای مسقف، سراها، پاساژها، بازارچه، تیمچه ها و دالان ها تشکیل می شود. این بازار همواره مورد توجه گردشگران داخلی و خارجی در تمام طول سال می باشد. در اطراف بازار بناهای تاریخی دیگری نیز وجود دارد، مانند مسجد جامع یا مسجد امام که به عنوان آثار تاریخی ثبت گردیده اند. بازار تهران به صورت مسقف ساخته شده که گویا به خاطر گرمای روزهای تابستان به این شکل طراحی گردیده است. در اطراف بازار کوچه و پس کوچه هایی زیادی وجود دارند که همگی به بازار راه دارند و داخل بازار نیز راهروهای پیچ در پیچی جود دارد که طی دوره های مختلف برای گسترش بازار به آن افزوده شده است. علاوه بر این ها نیز مکان های متفاوت دیگری در بازار به چشم می خورد همچون زورخانه، قهوه خانه، حمام، سقاخانه و حسینه که برای بازاریان جنبه ی خدماتی داشته و دارد. بازار تهران در بخش های مختلفی به فروش انواع اقلام ضروری و غیر ضروری می کند بخش های بازار را که به اصطلاح ساده راسته می گویند هر کدام مختص به فروش جنس خاصی است مثل راسته بزازها و یا راسته ی خشکبار و سایر گذرها.

https://mrbilit.com/mag/tehran-bazaar/

Comments

Popular Posts