عوامل موثر در خرید بلیط هواپیما برای کودکان

شرکت‌های هواپیمایی با در نظر گرفتن روحیه حساس این عزیزان تمام سعی خود را به کار می‌گیرند تا سفری آرام و خاطره‌انگیز را برای کودکان فراهم کنند. شرایط خرید بلیط هواپیما تهران، شیراز ، اصفهان و .... برای کودکان در ایرلاین‌های مختلف متفاوت است اما در اکثر آن‌ها هزینه بلیط هواپیما نصف و یا کمتر از بلیط بزرگسالان محاسبه می‌شود. همچنین برخی از ایرلاین‌ها در طول پرواز خدمات سرگرم‌کننده‌ای را ارائه می‌دهند. به عنوان مثال با خرید بلیط ماهان کودکان می‌توانند منو غذایی مخصوص به خود را داشته باشند و یا با خرید بلیط لوفت هانزا، میهمان‌داران این هواپیمایی یادگاری کوچکی را به کودکان هدیه می‌دهند.

شرایط خرید بلیط هواپیما برای کودکان چگونه است؟

به طور کلی عوامل مختلفی می تواند بر قیمت بلیط هواپیما اثر بگذارد که از مهم ترین آن ها می توان به سن مسافر و چارتر یا سیستمی بودن بلیط اشاره نمود. بر اساس قوانین ایرلاین ها کودکان به دو گروه سنی زیر دو سال به عنوان نوزاد و 2 الی 12 سال به عنوان کودک تقسیم می شوند و شرایط رزرو بلیط برای هر یک از آن ها متفاوت است. با وجود آنکه نوزادان در طول سفر همواره در بغل والدین خود هستند اما نیاز است که حتما شماره بلیط برای آن ها در هنگام ورود به هواپیما صادر شود. معمولا در مواقعی که بلیط سیستمی برای کودکان رزرو می شود هزینه بلیط حدود 10 درصد بلیط بزرگسالان می باشد.

اما شرایط کودکان 2 تا 12 ساله کمی متفاوت است و آن ها در طی سفر قطعا به صندلی نیاز خواهند داشت. قیمت بلیط کودکان هر یک از ایرلاین با توجه به شرایط متفاوت است و معمولا آن ها بر اساس  تاریخ و ساعت سفر، سیاست های بازرگانی خود و فصل پر سفر باشد یا کم سفر و... تعیین می کنند. بنابراین نیاز است که در هنگام رزرو بلیط هواپیما برای کودکان توجه نمایید و ایرلاین مناسبی انتخاب کنید. اصولا قیمت بلیط هواپیما برای کودکان بین 50 الی 75 درصد قیمت بلیط بزرگسالان است. هزینه بلیط کودکان در سفرهای خارجی  بر اساس کلاس نرخی متفاوت است.

بلیط هواپیما کودکان در پروازهای سیستمی

شرایط خرید بلیط هواپیما برای کودکان در پروازهای سیستمی و چارتر کاملا متفاوت می باشد. معمولا در پروازهای سیستمی هزینه بلیط نوزادان (کودکان زیر 2 سال) 10 الی 15 درصد نرخ بلیط بزرگسالان است. این قانون در مورد پروازهای چارتر نیز صدق می کند و شرایط صندلی و سبد نگهدارنده کودک در هر دو پرواز یکسان است. در صورتی که شرایط خرید بلیط هواپیما برای کودکان 2 الی 12 سال در پروازهای سیستمی و چارتر کاملا با یکدیگر متفاوت هستند. قوانین ایرلاین ها تعیین کننده نرخ بلیط این گروه سنی می باشد و هر یک نرخ متفاوتی در این رابطه دارند. اما به طور کلی معمولا اکثر ایرلاین ها هزینه بلیط هواپیما کودکان 2 الی 12 سال را  نیم بها برای پروازهای درون مرزی و 80 درصد برای پروازهای برون مرزی محاسبه می کنند. اگر در هنگام  خریدبلیط   هواپیما  از  مستر بلیط  قوانین ایرلاین ارائه دهنده بلیط را مطالعه نمایید می توانید از جزئیات دقیق نرخ بلیط کودکان در آن ایرلاین و شرایطش آگاه شوید.

بلیط هواپیما کودکان در پرواز چارتری

با توجه به اینکه نوزادان در طول مدت پرواز در بغل والدین خود می نشینند و صندلی در داخل هواپیما ندارند به ازای صادر شدن بلیط هواپیما چارتر برای آن ها تنها 10 الی 15 درصد هزینه بلیط بزرگسالان دریافت می شود. اما در مواردی که مسافران بخواهند برای نوزاد خود صندلی رزرو نمایند باید هزینه بیشتری پرداخت کنند. همچنین در صورتی که سبد نگهدارنده کودک جز خدمات ایرلاین باشد والدین می توانند مبلغی کمتر از هزینه اصلی بلیط را واریز کنند و ازسبدهای نگهدارنده کودک که بسیار ایمن هستند در طول پرواز استفاده نمایند.

پروازهای چارتر بر خلاف پروازهای سیستمی دارای چند رده سنی برای تعیین قیمت بلیط هواپیما نمی باشد و هزینه بلیط پروازهای چارتر کودکان 2 سال به بالا و بزرگسالان یکسان است.

خرید بلیط هواپیما برای کودکان در سفرهای خارجی

قوانین هر کشور و ایرلاینی در رابطه با پروازهای خارجی متفاوت است. این قوانین شامل بلیط هواپیما  کودکان نیز می شود. بنابراین اگر در هنگام سفرهای خارجی کودک به همراه دارید بهتر است ابتدا قوانین ایرلاین ها را بررسی کنید سپس جهت رزرو بلیط اقدام نمایید. در پروازهای خارجی بلیط نوزادان همانند پروازهای داخلی همان 10 الی 15 درصد قیمت بلیط بزرگسالان می باشد. توجه داشته باشید که این هزینه حق بیمه نیز شامل می شود.

معمولا در صورت سیستمی بودن بلیط هواپیما هزینه بلیط سفر خارجی برای کودکان 2 الی 12 ساله نصف قیمت بلیط بزرگسالان است اما در این میان ایرلاین هایی وجود دارد که بر اساس قوانین همگانی عمل نمی کنند و نرخ متفاوتی در رابطه با پروازهای خود ارائه می دهند و یا اینکه قوانین متفاوتی دارند. به عنوان مثال برخی از ایرلاین ها اجازه نمی دهند که کودک در بغل همراه بنشیند و حتما باید برای او صندلی رزرو گردد و ... . قیمت بلیط چارتر در پروازهای خارجی نیز برای کودکان بالای 2 سال برابر با بزرگسالان می باشد و خرید این بلیط به ویژه در سفرهای خارجی که کودک به همراه دارید اصلا مقرون به صرفه نمی باشد، در صورت کنسل نمودن بلیط نیز کل هزینه بلیط را از دست خواهید داد. بنابراین در زمان خرید بلیط از سایت هایی مانند سایت مستر بلیط بهتر است ابتدا تمامی شرایط  را بسنجید سپس مناسب ترین بلیط را از میان پروازهای سیستمی و چارتر را انتخاب کنید.


Comments

Popular Posts