باغ وحشی که در آن انسان‌ها در قفس هستند!

 


باغ وحش lehe1 ledu,باغ وحش عجیب چین,باغ وحش جنگلی چین


 

شاید شما هم از کودکی علاقه‌ای به رفتن باغ وحش تماشای حیوانات تنها و غمگین داخل قفس نداشته‌اید و یا شاید اصلا فکر می‌کنید جدا کردن حیوانات از زیستگاه طبیعی‌شان، سلب آزادی و همچنین گرفتن حق زندگی از آن‌ها کار درستی نیست. اما در باغ وحش Lehe Ledu، واقع در کشور چین روند متفاوتی برای بازدید از حیوانات طی می‌شود که احتمالا برای شما هم جالب و هیجان انگیز است.


دلیل اصلی رفتن به باغ وحش، تماشای حیواناتی است که هرگز در نزدیکی محل زندگی مان نمی بینیم. بلیت می خریم و به تماشای حیواناتی می رویم که آرام در قفس هایشان دراز کشیده اند. اما این شرایط چه قدر نزدیک به شرایط زندگی این حیوانات در محیط زندگی واقعی شان است؟ هیچ!

 

همچنین در بحث های زیادی که تازگی باب شده اسارت حیوانات در قفس و نگه داشتن حیوانات وحشی در یک فضای بسته را غیر انسانی و زشت می‌خوانند. درواقع ما انسان ها تنها برای سرگرمی خود علاوه بر آسیب رساندن به زیستگاه طبیعی حیوانات و آن ها را در قفس می اندازیم.

باغ وحش lehe1 ledu,دیدنی ها,باغ وحش جنگلی چین

باغ وحش جنگلی چین

 

باغ وحش جنگلی " Lehe Ledu" واقع در کشور چین با هدف نزدیک تر کردن سبک زندگی حیوانات به زندگی آنها در دامن طبیعت به طراحی باغ وحشی اقدام کرده است که به جای این که حیوانات در قفس باشند، این بازدید کنندگان هستند که در قفس قرار می گیرند! این باغ وحش نزدیک به 215 هکتار است و فضای کافی برای شبیه سازی این باغ وحش به حیات وحش برای حیوانات فراهم بوده است.

 

در باغ وحش طبیعی Lehe Ledu چین اجازه می دهد که گربه های بزرگ و گربه سانان وحشی و دیگر گونه های حیوانات از جمله خرس در محیط باز پرسه بزنند و گردشگران با ماشین وارد محوطه می‌شوند و حیوانات آزاد را بازدید میکنند.

 

کار ترسناک و هیجان انگیزی که این باغ وحش می کند این است که به دیواره های بیرونی قفسی که بازدید کنندگان در آن قرار دارند، تکه های بزرگ گوشت قرمز آویزان می کنند تا حیواناتی مثل شیر و خرس تا جایی که میشود به بازدید کنندگان نزدیک شوند. این اتفاق گاهی باعث میشود که این حیوانات درنده حتی تا روی سقف قفس هم بیایند.

باغ وحش lehe1 ledu,دیدنی های جهان ,باغ وحش جنگلی چین

عجیب‌ترین باغ وحش‌های دنیا

 

البته این کار هیچ خطری برای کسی ندارد چرا که قفس ها دو جداره و محکم هستند. با این حال به همه ی بازدیدکنندگان هشدار داده می شود که انگشتان خود را داخل قفس نگه دراند چرا که یک ببر گرسنه تفاوت آن را با صبحانه نمی‌داند.

 

باغ وحش چینی Lehe Ledu به محبوبیت خوبی بین در مردم دست یافته است. حتی از زمان افتتاح آن در سال 2015 بلیط های این باغ وحش به مدت سه ماه پیش فروش شد. این خود نشان می دهد که مردم ترجیح می دهند حیوانات را آزادانه و رها در زیستگاه خود ببینند.

باغ وحش lehe1 ledu,دیدنی های جهان ,باغ وحش جنگلی چین

بازدیدی متفاوت از حیوانات در باغ وحش lehe ledu چین

Comments

Popular Posts